Excite

Je eigen bedrijfswagen

Zoals gezegd is een bedrijfswagen goede reclame voor je bedrijf. Dat wil zeggen: als je niet rondrijdt in een ongeschikte auto. Heb je een bedrijf met voornamelijk klanten uit een laag segment, dan moet je niet met een peperdure BMW aan komen rijden. Richt je bedrijf zich op klanten uit het hoogste segment, dan kun je niet met een kleine, onooglijke en goedkope auto aan komen zetten. Kortom; je bedrijfsauto moet bij je bedrijf en de door jou beoogde uitstraling van je bedrijf passen.

Een tweede punt om op te letten als je in een bedrijfsauto wil rijden, is hoe je rijdt. Geef je netjes voorrang waar dat nodig is? Geef je richting aan? Kortom: ben je een beleefde chauffeur? Het is nooit goede reclame als je een gevaar op de weg bent. Mensen onthouden dan je bedrijfsnaam misschien wel, maar verbinden er geen positieve gedachten aan. Zo krijg je natuurlijk geen klanten, maar verlies je ze soms zelfs.

Ben je een slechte c hauffeur én maakt het je niet uit hoe je auto eruit ziet, dan kun je ervoor kiezen om geen reclameteksten op je auto te plaatsen. Voor het rijden in een bedrijfsauto is de naam van het bedrijf vermelden op de auto zelf namelijk geen verplichting. Besluit je wel reclameteksten op je auto te zetten (inclusief de naam van je bedrijf), laat dan de spelling controleren.

Het klinkt overdreven, maar een spellingscontrole is essentieel voor het plaatsen van reclame voor je bedrijfswagen. Mensen nemen je niet serieus als je bijvoorbeeld je eigen branchenaam niet goed kunt spellen. Wat als je dezelfde slordige fouten maakt als je voor hen aan de slag gaat? Zo is er een bedrijf met Communicatie Advies in de naam. Als je communicatieadvies geeft, zegt het natuurlijk niet veel goeds dat je onterecht hoofdletters en spaties in je naam verwerkt. Kortom: let op wat er op jebedrijfswagen komt.

Afbeelding: Flickr, Ben McLeod

Holland - Excite Network Copyright ©1995 - 2017