Excite

Iedereen moet aan 'de nieuwe band'

Camiel Eurlings is een nieuwe campagne begonnen: 'De Nieuwe Band'. De campagne moet automobilisten overtuigen nieuwe autobanden aan te schaffen. Vandaag wordt de campagne in Rotterdam gelanceerd, samen met Rotterdamse wethouder Mark Harbers. Behalve vooruit lopen op Europese richtlijnen van 2016, helpt dit natuurlijk ook de banden- en garagebranche in Nederland.

Negentien instanties doen mee aan campagne

Maar liefst negentien instanties verlenen hun hulp aan de campagne. Daar zitten ook instanties tussen die er van profiteren, zoals Bovag. Ook RAI, ING Carlease en de gemeente Rotterdam zijn van de partij. De bedoeling is dat elk jaar het aandeel nieuwe banden met vijf procent toeneemt op de Nederlandse wegen.

Veiliger, zuiniger en stiller

Nieuwe banden schijnen een hoop te kunnen schelen, en niet alleen voor de mensen die de autobanden verkopen en monteren. Nieuwe banden zijn veiliger, omdat ze meer grip hebben op de weg. Ook zijn nieuwe banden zuiniger, zeker als de juiste bandenspanning er op staat. Tot slot zijn nieuwe banden stiller, zodat er minder geluidsoverlast is. Aangezien het enorm gaat met de economie en de financiële vooruitzichten, is het de vraag hoeveel mensen gehoor gaan geven aan de oproep nieuwe autobanden aan te schaffen.

Holland - Excite Network Copyright ©1995 - 2017