Excite

Ford Fiesta wordt bijna gepresenteerd

De Ford Fiesta staat niet echt bekend om spannend design. Maar daar heeft Ford verandering in gebracht. De nieuwste Fiesta is namelijk zeer mooi ontworpen. De nieuwe compacte Ford staat bol van het Kinetic Design, zowel binnen als buiten de auto. De productieversie is de conceptversie van de Verve in veel opzichten trouw gebleven. De conceptstudie van de Verve heeft details en lijnen opgeleverd die we normaal gesproken niet verwachten van een Ford Fiesta. Daarmee maakt de Fiesta grote kans om wereldwijd concurrentie te bieden aan de Toyota Yaris en de Honda Fit.

Hoe goed en mooi de Ford Fiesta is, bewijst het feit dat de auto alleen de Opel Insignia voor zich moest dulden tijdens de Auto van het Jaar verkiezing 2009. En niet eens met een grote voorsprong. Slechts een punt was het verschil in beoordeling van de jury, waardoor de Fiesta net naast de hoofdprijs greep. De auto komt in drie- of vijfdeursversie op de markt en er kan gekozen worden uit een 1.25, 1.4 en 1.6 16V motoren of de 90 pk sterke 1.6 diesel. Standaard zit er een handgeschakelde versnellingsbak in met vijf versnellingen. Automaat is een optie als je de 1.4 versie bestelt.

Verder komt de auto in Nederland in drie uitrustingsvarianten op de markt, Trend, Ghia en Titanium. De basisversie beschikt al over airco en een radio/cd-speler met AUX-aansluiting. Al met al geeft Ford genoeg leuke en interessante opties aan de Ford Fiesta, die niet alleen over veel verrassingen beschikt, maar ook erg sportief oogt. De prijs zal in Nederland variëren tussen de 14.000 en de 16.000 euro.

Afbeelding: howstuffworks.com

Holland - Excite Network Copyright ©1995 - 2017