Excite

Fiat 500: klein maar dapper

Een Fiat 500 is geen bakbeest van een auto. Integendeel: klein, verfijnd, stijl, opvallend en dito prijskaartje. Zelfs de Belgische koningin Paola rijdt er blijkbaar mee. Zij heeft dan ook Italiaanse roots. Dat is wellicht de reden van haar keuze voor deze auto. Daarmee is de trend gezet: de meeste bestuurders van dit Fiatje zijn dames. En die weten wat ze willen!

Fiat 500 is pure verleiding

Waarom word jeverliefd op de Fiat 500? Die vraag is niet te beantwoorden. Traditie? Sentiment? Joy in life? De koper vult het zelf in. Waarom wil je een Cinquecento? Waarom wil je per se rondkarren in een ‘rugzakje’? Of één van de vele andere koosnamen zoals 'Topolino' of 'bolleke'?

Juli 2007

Een belangrijke maand en jaar: de nieuwe Fiat 500 kwam eraan. Ontworpen door en voor de Fiat 500 rijder. Meteen goed voor de 'Auto van het Jaar 2008’ en in 2009 'Design Car of the Year’.

Maart 2012

Tijdens het autosalon in Genève werd de 5-deurs versie Fiat 500L aan het brede publiek getoond. De L van 'large' doelt op de extra ruime versie van de Fiat 500. Bovendien komt er ook nog een verlengde versie van de L-versie. Deze uitvoering is nog eens extra 15 cm langer dan het eerder genoemde L-model. Wel nog geduld oefenen tot eind 2012, want eerder is hij niet te krijgen. Zowel benzine als turbodiesel!

Geen roestbakje meer!

Traditiegetrouw kregen zowel de Franse als de Italiaanse automerken het kenmerk 'roestbakken' opgeplakt. Dat had alles te maken met het klimaat in deze landen. De metaalsoorten die werden gebruikt, waren zeker niet aangepast aan het regenachtige klimaat in de rest van Europa. De temperatuur in het meestal zonnige Italië is nu eenmaal anders en in elk geval warmer dan in Nederland, België of Groot-Brittannië, om maar enkele probleemlanden te noemen. Dat een Fiat een roestbak was, klopt dus wel. De klassieke 'roestplekken' waren zeker geen verzinsels. Dus daar moest iets aan gedaan worden...

Fiat 500 vandaag

Fiat blijft trouw aan zijn roots: eenvoud. Dat vind je meteen terug in de motor van de Fiat 500: luchtgekoeld en niet veel onderhoud nodig.

Cabrio

De cabrioversie heet Fiat 500C met een vouwdak van stof en verschillende versies: 500 Pop, 500 Lounge, 500 TwinAir en 500Turbodiesel.

Kleurengamma en techniek

De nieuwe Fiat 500 is in verschillende kleuren te verkrijgen! Kleuren met klinkende namen als electroclash grey, Bossa Nova white, Crossover black en zelfs Funk White parelglanslak.

CO2 uitstoot van 92g/km dus een milieulabel A. Standaard is de garantieperiode 3 jaar: 2 jaar garantie door de fabriek en daar bovenop 1 jaar extra garantie. Globale standaarduitrusting: centrale deurvergrendeling (met afstandsbediening), elektrisch te bedienen ramen, radio/CD/MP3 speler, stuurbekrachtiging en 7 airbags.

Prijs in de showroom

Afhankelijk van het model ligt de adviesprijs tussen 13.495 euro (benzine) en 16.695 euro. Met acties en kortingen kan er tot 3.500 euro afgaan, bpm en belastingvrij.

Prijs als verzamelauto?

Een Fiat 500 is geen zeldzaamheid! Dus duur hoeft een tweedehandsje niet te zijn. Behalve de speciale modellen zoals de Giardiniera of Autobianchi of de modellen met de 'verkeerde' deuren en speciale uitvoeringen. Maar dat is altijd zo.

Op zoek naar een kleine, stijlvolle charmante auto?

In de familie van kleine, stijlvolle autootjes is een Fiat 500 in elk geval een bezoek aan de showroom waard. En een testrit is altijd mogelijk. Vandaag is het een stijlvol bolhoedje dat opvalt in de file of op de parking. Ideaal voor reclamedoeleinden. Heb je bovendien nog iets met Italië dan is deze kleine donder een aanrader!

Holland - Excite Network Copyright ©1995 - 2019