Excite

Citroën maakt hele stoere versie van de C3 Picasso

De Citroën C3 Picasso is een erg leuke auto. Net als de C3 zit het model goed in elkaar, rijdt het fijn en is het een favoriet voor veel gezinnen met jonge kinderen. Mooi design, hoewel een beetje vrouwelijk, en prima inhoud. Maar voor een aantal mensen is de Citroën C3 Picasso niet stoer genoeg. Een beetje een truttige auto, zo lijkt het. Daar heeft Citroën wat op gevonden. Ze hebben namelijk de Citroën AirCross ontworpen. De C3 Picasso is de basis, maar daar is dan heel veel steroïden en anabolen ingepompt. Er zit zelfs een heel stoer reservewiel achterop de auto. Net een echte terreinwagen!

Het is een bekend marketingconcept, om een normale auto te nemen en daar een offroad-versie van te brouwen. De Ford Fiesta Crossroad, de Seat Altea Freaktrack en de Volkswagen Crosspolo bewijzen dat er best leuke modellen uit voort kunnen komen. Citroën hoopt dat met de AirCross ook te bereiken, maar waagt de sprong alleen in Zuid-Amerika. Wie dus per direct verliefd is op het nieuwe model, zal de auto moeten importeren. Of heel veel brieven schrijven naar Citroën met het verzoek of ze de auto ook willen invoeren in Europa. Het is in ieder geval een bijzondere auto om te zien.

Wat is er anders aan de Citroën AirCross? Allereerst zitten er 16 inch lichtmetalen wielen onder met speciale Pirelli Scorpion-banden. Niet echt truttig te noemen en zeker niet terug te vinden op een gewone C3 Picasso. De dakrails lopen vloeiend over in de aluminiumkleurige voorruitstijlen, ook een mooi detail. Verder zitten er zilverkleurige carrosserie-accenten op en kunststof panelen op de bumpers, wielkasten en flanken. En dan uiteraard nog het reservewiel aan de achterdeur. Al met al een goede poging om een offroad-versie van de Picasso te maken.

Afbeelding: Citroën

Holland - Excite Network Copyright ©1995 - 2017