Excite

Californië wil digitale kentekens toestaan

De staat Californië loopt meestal een paar jaar vooruit qua ontwikkelingen op de rest van de Verenigde Staten. Meestal net iets liberaler en vooruitstrevender, zelfs met een Republikeinse gouverneur als Arnold Schwarzenegger. Zowel qua wetgeving als qua technologie loopt Californië graag op de zaken vooruit. Niet voor niets dat Silicon Valley zich in deze staat bevindt. Maar Californië heeft het zwaar. Vooral financieel. De staat bevindt zich op het randje van faillissement. En dat moet goed gemaakt worden.

Nu heeft Californië een briljant plan verzonnen. Men wil namelijk advertentieruimte gaan verkopen op nummerborden. Met die advertenties wil de staat geld verdienen om het tekort terug te draaien. Een slim concept, uiteraard. Zo eentje waarvan je denkt: waarom niet? Om de advertentieruimte mogelijk te maken, wil Californië graag overstappen op digitale nummerborden. De kentekens zijn goed te zien, maar als het tijd is voor een advertentie verschuift het kenteken naar de hoek van het nummerbord.

Tijdens het rijden is het beeldscherm gevuld met het kenteken. Als de auto langer dan vier seconden stilstaat, verschijnt een advertentie in beeld. Bovendien kan het nummerbord voortaan gebruikt worden voor verkeersinformatie of een Amber Alert. Alleen in geval van nood, uiteraard. Tot slot kunnen gebruikers het digitale nummerbord instellen om een persoonlijke boodschap te tonen, zoals het logo van een sportclub. Daar houden de Amerikanen wel van. Partner in dit project, dat ook een hoop papieren rompslomp moet besparen, is het bedrijf Smart Plate. Zij gaan de digitale nummerborden ontwikkelen.

Afbeelding: TheTop10Blog.com

Holland - Excite Network Copyright ©1995 - 2017