Excite

Autoverkoop en het internet

  • Bron:
  • butkaj.info op Flickr

Eerder kon je op Excite al lezen over de Twitter-actie van Audi. Het medium wordt door de Duitsers ingezet om de nieuwe Q3 eens goed in de spotlights te zetten. Het Internet wordt steeds belangrijker voor autodealers.

Door 'stuur de #AudiQ3ontour bij mij langs in [vul plaatsnaam in]’ te tweeten maak je nog tot vrijdag kans om een mobiele showroom van het nieuwe model in je straat te krijgen. Natuurlijk is het niet zo dat wanneer je een tweet verstuurt, je een garantie krijgt dat de auto ook daadwerkelijk bij jou voor de deur te bewonderen zal zijn. Daarnaast gaat het om een pre-productie model; Rijden zit er dus nog niet in.

Hoewel de actie van Audi laat zien wat er allemaal mogelijk is met sociale media, is ook de website van een merk steeds belangrijker. Zonder direct in de handen te vallen van een gladde autoverkoper kun je op je gemak brochures doorbladeren. En ook is er steeds meer aandacht voor de ‘car configurator’.

Daarmee hoef je geen dealer binnen te stappen om je droomauto samen te stellen. Handig als je deze later inderdaad wilt gaan kopen, maar ook gewoon erg leuk om mee te spelen.

Holland - Excite Network Copyright ©1995 - 2018