Excite

Autorai trekt weer meer bezoekers

  • © Getty Images
Het aantal bezoekers van de AutoRAI trekt weer aan. De bekendste autobeurs van Nederland wist 8 procent meer bezoekers te trekken dan in 2011 het geval was. De AutoRAI wordt elke twee jaar georganiseerd in de RAI in Amsterdam en trok dit jaar 291.717 bezoekers. Dat waren er 21.369 meer dan vier jaar geleden. Dit is op vallend, want dit jaar duurde de beurs een dag korter dan in 2011. In 2013 werd geen AutoRAI georganiseerd. Toen hadden zich te weinig auto-importeurs aangemeld.

Volgens beursmanager Roelant Groen is het aantal bezoekers ongekend. Hij geeft aan dat er geen enkel ander betaald publieksevenement in Nederland is, dat zoveel mensen trekt. Ondanks het feit dat de AutoRAI vorig jaar niet door ging, kan nu wel gesproken worden van een erg geslaagde comeback. Naar verwachting zal in 2017 dan ook gewoon weer een AutoRAI georganiseerd kunnen worden.

De AutoRAI wordt vooral bezocht door mensen die zich aan het oriënteren zijn op de aanschaf van een nieuwe auto. De bezoekers blijven gemiddeld ongeveer 4,5 uur op de beurs aanwezig. Tijdens de AutoRAI presenteren bedrijven hun nieuwe conceptcars, maar is ook uitgebreid aandacht voor alle andere zaken die met mobiliteit te maken hebben. Het evenement wordt ook altijd goed bezocht door 'gewone' autoliefhebbers, die hier hun ogen uit kunnen kijken.

De AutoRAI werd dit jaar gehouden van 17 tot en met 26 april. Maar liefst 49 automerken waren aanwezig. Samen presenteerden zij 500 auto's en werden er 90 primeurs beleefd. De volgende editie wordt naar alle waarschijnlijkheid gehouden van 30 maart tot en met 9 april 2017.

Holland - Excite Network Copyright ©1995 - 2017